Benzin és gázolaj helyett sós víz
57481
post-template-default,single,single-post,postid-57481,single-format-standard,bridge-core-1.0.5,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1400,qode-theme-ver-18.1,qode-theme-bridge,disabled_footer_top,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.2,vc_responsive

Benzin és gázolaj helyett sós víz

Benzin és gázolaj helyett sós víz

Az autóipar már évtizedek óta keresi az alternatív energiaforrásokat a fosszilis tüzelőanyagok helyett, melyek nem tartanak örökké. Számos országban kísérleteznek új meghajtási technológiákkal, ilyenek például a hidrogén járművek, elektromos járművek, szerves alapú etanol autók, napelemes autók. Egyes autógyártók ideiglenes megoldásokat fejlesztenek, mint amilyenek a hibrid járművek.

Egy német cég egy olyan új megoldással állt elő, ami az autókat sós vízzel hajtja meg. Miközben más technológiák is egyre jelentősebbek néhány országban, egy német cég, a NanoFlowcell úgy tűnik, hogy megtalálta a mágikus megoldást a problémára. Az általuk kifejlesztett autók egyedül sós vizet használnak, és 2-3-szor nagyobb hatótávolságra képesek, mint a fosszilis üzemanyaggal működő járművek.

A sós vízzel működő autók nagyon hasonlítanak a hidrogén meghajtású járművekhez. A NanoFlowcell egy olyan módszerrel állt elő, ami a hidrogént magas nyomású rendszerek nélkül használja ki. Az autóik sós vizet használnak, és ezt használják villamos energia előállítására, ami meghajtja a gépkocsikat. Az autókban két tartály található, melyek tele vannak oldott fémes sókkal. Ezek az oldott sók ellentétes ionos töltéssel rendelkeznek, melyeket egy membránon szivattyúznak át. A kémiai reakció, ami egyesíti mindkét molekuláris struktúrát energiát termel, amelyet négy elektromos motor meghajtására használ fel mind a négy keréknél, felhasználva a beépített szuper kondenzátorokat.

A NanoFlowcell eddig három autót fejlesztett ki. Az első egy sportkocsi, a második egy fogyasztói minőségű autó és egy prototípus. Természetesen a legtöbb embert a tömeges fogyasztásra szánt autó érdekli, ami a legérdekesebb az összes modell közül. A legjobb az egészben, hogy ezeket az autókat már tesztelésre jóváhagyták Európában egy ideje. A cég szerint a nagyközönségnek szánt Quantino modell egy megfizethető autó lesz. Egy 80kW-os villanymotorral büszkélkedhet (108 lóerő), ami a járművet mindössze 5 másodperc alatt gyorsítja fel 0-ról 100 kilométeres óránkénti sebességre.

Természetesen ez nem egy versenyautó, de kihasználva a beépített akkumulátorokat az autó növelheti ezt a gyorsulást. Az elektromos motor képes elérni a 200 kilométeres óránkénti sebességet, miközben teljesen hangtalanul működik. A Quantino egyben a világ első alacsony feszültségű autója, ami egyszerű 48 Voltos meghajtást használ. A legérdekesebb része a Quantinonak a futásteljesítménye. Egyetlen tankkal képes megtenni több mint 1000 kilométert. Egy nemrég végzett tartóssági vizsgálat során az autóval új világrekordot állítottak fel, ahol 14 órát és 3 percet követően a jármű vezetője feladta a kimerültség miatt. A két 159 literes tartály a kezdeti érték 78 százalékán állt, amikor a vezető megállt. Az autó átlagos sebessége 74,8 km/óra volt a tartóssági vizsgálat során.

A Quant FE egy 801 kW-os (1090 lóerő) villamos motort használ, mely segítségével a 300 kilométeres óránkénti sebesség is elérhető. Az autó 2,8 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/órás sebességre, és összkerékhajtású. A Quant E Sportlimuzin volt az első prototípus autó, melyet 2014-ben mutattak be. Sportos kialakításával és teljesítményével nagyon hasonlít a Quant Fe-re. Annak ellenére, hogy egy prototípus, az autó használható utcai közlekedésre, és a német közlekedési minisztérium is hitelesítette.

Más cégek is kifejlesztettek néhány meglepően olcsó technológiát, melyek hidrogént használnak az autókban és egyéb kapcsolódó iparágakban. De néhány sajnálatos esemény miatt egyikük sem került be a köztudatba. Korábban a japán Genepax kifejlesztett egy módszert a víz hidrogénné alakítására, de a cég csődbe ment az első autó megjelenését követően. Még mindig a tulajdonukban van a technológiai szabadalom, amely képes vízbontással hidrogént előállítani egy kémiai reakció során, aminek oxigén a mellékterméke. Stanely Allen Meyer is megtalálta a módját, hogy használja a hidrogént és az oxigént az autók meghajtására, akit állítólag 1998-ban megmérgeztek, miután találkozott egyes befektetőkkel. A bátyja szerint azt mondta, hogy “megmérgeztek”, mielőtt összeesett a találkozó után.

A NanoFlowcell több autót gyárt, és úgy tervezik, hogy egy kisebb szériát készítenek az európai piac számára. A cég már utalt rá, hogy az autók gyártása helyett a technológia használatát fogják engedélyezni a meglévő autógyártók részére, és segítik a töltőállomások létrehozását minden piacon. Arra számíthatunk, hogy a technológiát az elkövetkező néhány évben beépítik az autókba, ha az autógyártók és a NanoFlowcell megegyeznek egymással. A technológia valóban ígéretes, és már bizonyította, hogy van jövője az autóiparban. Tekintettel arra, hogy hogyan használja fel a sós vizet, a legjobb technológiának tűnik, és egyben környezetbarát.

Forrás: Internet

bg71
info@emberiseg.hu