A napfény csodálatos hatásai
52030
post-template-default,single,single-post,postid-52030,single-format-standard,bridge-core-1.0.5,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1400,qode-theme-ver-18.1,qode-theme-bridge,disabled_footer_top,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.2,vc_responsive

A napfény csodálatos hatásai

A napfény csodálatos hatásai

A napfényről jól ismert, hogy biztosítja számunkra a D vitamint, de tudtad, hogy csökkenti a fájdalmat, éjszaka éberen tart bennünket, zsírt éget és így tovább…

1. A napfény fájdalomcsillapító (analgetikum) tulajdonságai

Egy 2005-ös tanulmányt közölt a Psychosomatic Medicine című folyóirat a “A napfény hatása a posztoperatív fájdalomcsillapító gyógyszerek alkalmazásában: a gerincműtéten átesett betegek prospektív vizsgálata” címmel, mely elemezte azokat a betegeket, akik a kórház naposabb részében tartózkodtak, és akik 46%-al nagyobb intenzitású napfénynek voltak kitéve. A fokozott napfény intenzitásnak kitett betegeknél kevésbé tapasztaltak stresszt, 22%-kal kevesebb fájdalomcsillapító szert kaptak óránként, és 21%-kal kevesebbet kellett költeni fájdalomcsillapítókra.

2. A napfény zsírt éget

Az Investigative Dermatology folyóiratban 2011-ben megjelent tanulmány figyelemre méltó tényeket mutatott az anyagcserével kapcsolatban: Az emberi bőr UV fénnyel való megvilágítása megnöveli a bőr alatti anyagcserét. Míg a bőr alatti zsír, ellentétben a zsigeri zsírral, nem tekinthető kockázati tényezőnek a szív- és érrendszeri betegségeknél, tudott tény, hogy a napfény legismertebb jótékony mellékterméke, a D vitamin hiánya összefüggésben van a nagyobb mennyiségű zsigeri zsírral. A kutatás azt mutatja, hogy a D vitamin hiány kapcsolódik az elhízáshoz.

Egy másik tanulmány, melynek címe az “Összefüggés a plazma D vitamin szint és az elhízás között a spanyolok és afroamerikaiak körében”, 2005-ben jelent meg az Anticancer Research című lapban. A tanulmány megállapította, hogy a D vitamin szintje fordítottan arányos a spanyolok és afroamerikaiak túlsúlyával, beleértve a hasi elhízást. A lényeg? Az UVB sugárzás, mely a leginkább napfényes déli órákban ér bennünket, és amely felelős a D vitamin előállításáért, alapvető stratégia lehet a zsírégetésben, természetes módon.

3. A napfény a napciklusokon keresztül közvetlenül is szabályozhatja az emberi élettartamot

2010-ben a Medical Hypotheses folyóiratban megjelent, a “A napciklusok hatása az emberi élettartamra az Egyesült Államokban: a fény változása befolyásolja a humán genomot” című tanulmányban a kutatók annak lehetőségét vizsgálják, hogy a napciklusok közvetlenül befolyásolják az emberi örökítőanyagot. A napfénynek kitettség közvetlen hatással lehet életünk hosszára, valamint felgyorsíthatja a genetikai változásokat, mely túlélési előnyt biztosít számunkra.

4. A napfény javítja az éjszakai éberséget

A Behavioral Neuroscience-ben 2012-ben megjelent tanulmány, “Az előzetes fénysugárzás hatása az esti működési jellemzőkre, szubjektív álmosság és hormonális kiválasztás” megállapította, hogy az alanyok úgy érezték, jóval éberebbek az este elején, miután napi 6 órányi napfénynek voltak kitéve, míg az este végén a mesterséges fénytől lettek álmosabbak.

5. A napfény átalakítható metabolikus (anyagcsere) energiává

Ha a 2008-ban  a Journal of Alternative and Complementary Medicine-ben megjelent hipotézis helyes, akkor a régi feltételezés, hogy az állatok nem képesek közvetlenül hasznosítani a fényenergiát, kétségbe vonható. Más szóval a bőrünk tartalmazhat a melaninnal egyenértékű “napenergia paneleket”, és lehetséges, hogy ezek elnyelik az energiát ahogy a növények, közvetlenül a Napból.

A melanin változatos szerepet tölt be a különböző szervezetekben. A polip tintájától a baktériumok és gombák melanin alapú védő színezékéig, a melanin védelmet nyújt a különböző fenyegetések ellen: ragadozók és biokémiai fenyegetés (a szervezet védekezése a behatoló mikroorganizmusok ellen), az UV fény és más kémiai igénybevételek (nehézfémek és oxidáló szerek). Gyakran figyelmen kívül hagyják azonban a melanin azon képességét, hogy a gamma és ultraibolya sugárzást anyagcsere enrgiává alakítja át az élő rendszereken belül.

Egysejtű gombáknál gyarapodást figyeltek meg a csernobili atomreaktor belsejében Ukrajnában, ahol a gombák a gamma sugárzást használták fel energiaforrásként. Albínó gombák melanin nélkül képtelenek a gamma sugárzás ilyen módon való hasznosítására, bizonyítva, hogy a gamma sugarak egy még ismeretlen energia termelési folyamatot indítanak el.

A gerinces állatok is átalakíthatják a fényt közvetlenül anygacsere energiává a melanin segítségével.

Ez a film a napfénnyel történő táplálkozást járja körül, melyben szakértők nyilatkoznak, és láthatunk olyan embereket, akik hagyományos módon nem táplálkoznak, csupán a fény energiáját alakítják át életük fenntartásához (angol nyelvű).

Gyors útmutató a Napba nézéshez

1. Nagyon fontos, hogy legyen egy időmérő eszközöd, mint egy időzítő, hogy nyomon követhesd az eltelt időt. Az első napon 10 másodpercnyi napba nézéssel kezdj, minden nap 10 másodpercet hozzáadva. Jegyezd fel az időt és a dátumot is, ez segít tudni, hogy hol jársz a folyamatban.

2. A napba nézés előtt győződj meg róla, hogy megfelelően hidratált vagy, lehetőleg napenergiával töltött vízzel. Ne gyél és ne igyál semmit 1 órával előtte. Ha tudod, végezd el a 2-es pontot.

3. A napba nézést napkelte utáni első órában, és napnyugta előtti utolsó órában végezd, mezítláb állva a csupasz földön. Ezt hívják földelésnek. Legyél tudatában a testtartásodnak, állj egyenesen, enyhén hajlított térddel.

4. Ne viselj semmilyen szemüveget, különösen napszemüveget vagy kontaktlencsét, amikor a napba nézel. Nem akarsz semmit, ami blokkolja a teljes spektrumú fényt, vagy bámit, ami eltorzítja azt. Kezdd el a napba nézést csukott szemmel, hogy alkalmazkodhass az erős fényhez. Ha készen állsz, nyisd ki a szemed, és nézz körbe a Nap körül. Amikor ez neked kényelmes, akkor képes leszel közelebb és közelebb nézni a Naphoz, míg végül közvetlenül a Napba tudsz nézni.

5. Ne érezd úgy, hogy muszáj közvetlenül a Napba nézni, teljesen rendben van, ha a szemed időről időre körbe mozgatod.

6. Ha úgy érzed, hogy túl erős a Nap, hagyd abba!

7. A napba nézés után takard el a tenyereddel a szemeidet addig, amíg a képe teljesen eltűnik. Ha úgy tetszik, jegyezd le a színeket, azok időtartamát és intenzitását a naplóba, amit vezetsz.

8. Folyamatosan növeld a napba nézés idejét minden nap tíz másodperccel, amíg el nem éred a 44 perces nézési időtartamot. Attól függően, hogy hol élsz, ez legfeljebb 9 hónapig tart. Ha borult az idő, és csak a felhőkön keresztül tudsz a Napba nézni, az nem adódik hozzá az időhöz.

9. Számos lehetőség van, ha elérted a 44 perces időhatárt.

Mielőtt nekikezdesz, kérd ki szemész szakember véleményét a várható hatásokról!

Forrás: http://ujvilagtudat.blogspot.hu/2013/06/a-napfeny-5-csodalatos-tulajdonsaga.html#.UeZtqo17I_c

bg71
info@emberiseg.hu