ELFELEJTETTED ADATAIDAT?

Új iskola – összesen 3 tantárggyal

by / szerda, 08 május 2019 / Published in Család és közösségek, Jegyzetek, News, Tartalompörgető
038

Na végre! Talán ez az irány lesz az, ami megújít és felülír majd mindent! Én nagyon kíváncsi vagyok, és nagyon örülök neki!
Íme az Index cikke:

Az Emberi Erőforrások Minisztériuma elfogadta a kerettantervet, így szeptembertől már igazi iskolaként működik a Prezi alapítója által létrehozott Budapest School.

Halácsy Péter és munkatársai 2015-ben először óvodát, majd több magániskolát nyitottak Budapesten és vidéken. A cél az volt, hogy lépjenek ki a köznevelés berögzült struktúráiból, és az iskolát próbálják a lehető legjobban a 21. század kihívásaihoz igazítani.

 Ezt eddig úgy tudták megtenni, hogy a 7 mikroiskolában közel 200 gyerek tanult magántanulóként. Szeptembertől már 10 mikroiskolában fog 300 gyerek tanulni az elfogadott kerettanterv alapján.

Közleményük szerint a diákok az általános iskola első osztályától az érettségiig saját tempójukban, saját céljaikat követve tanulhatnak majd azoktól a tanároktól, akik a leginkább segítik őket a fejlődésben.

A Budapest School Általános Iskola és Gimnázium egy több helyszínen működő tanulási hálózat, ahol a gyerekek kevert korcsoportú osztályokban tanulnak.  Minden gyereknek van egy mentora, aki segíti őt a saját tanulási céljai meghatározásában és elérésében. A tanulás tartalmáról és céljáról a szülő, a gyerek és a tanár hármasa együtt dönt.

Az elfogadott kerettanterv szerint az iskolában összesen három, integrált tantárgy lesz. Ezek csupán a tanulás tartalmának egyensúlyát jelölik ki, a tanórák ettől függetlenül sokfélék lesznek. “Inkább tekintünk rájuk úgy, mint teendők listájára” – írják:

  • A STEM nevű tárgy a világ megértését és leírását segíti, hogy a tudomány és technológia mindenki számára hasznos eszközzé válhasson.
  • A KULT tantárgyon keresztül az emberi kultúrák nyelveiről, művészi kifejezési módjairól, múltjáról és jelenéről tanulnak.
  • A Harmónia nevű tantárgy a diákokat az önmagukhoz, társaikhoz és a környezetükhöz való kapcsolódás útján kíséri, hogy testi lelki-egyensúlyban éljenek a világban.

A gyerekek tanulási útjuk során a tantárgyakhoz kapcsolódóan portfóliót építenek. A tanulást három szinten értékelik: a megszerzett tudás, a tanultakhoz kapcsolódó kritikus gondolatok és a létrehozott alkotások mentén.

Az iskolában 12 éven át nem lesznek osztályzatok. A Budapest Schoolban az osztályzatoknál részletesebb, a folyamatra, az erőfeszítésre is fókuszáló visszajelző rendszert alakítottak ki. A gyerekek az alkotásaikból, a tanulás során kapott visszajelzésekből önálló portfóliót építenek, és ez alapján léphetnek át a következő évfolyamszintre. Jegyeket csak akkor kapnak, amikor elmennek az iskolából.

Forrás: Index.hu

Share and Enjoy

Vélemény, hozzászólás?

Kérjükjelentkezz be hogy megírhasd véleményed!

FEL