A McDonald’s bukása
10503
post-template-default,single,single-post,postid-10503,single-format-standard,bridge-core-1.0.5,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1400,qode-theme-ver-18.1,qode-theme-bridge,disabled_footer_top,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.2,vc_responsive

A McDonald’s bukása

A McDonald’s bukása

Miért nincs Bolíviában McDonald’s és Coca-Cola? A válasz egyszerű, a lakosok döntöttek úgy, hogy nem fogják vásárolni az egészségtelen termékeket. Vagyis, nem csak a bolíviai vezetés kapitalizmus elleni harcának az eredménye, hogy a McDonald’s és Coca-Cola kivonult az országból.

Mi a titok? A tízmilliós országban ritkán megfigyelhető nemzeti és kulturális egyetértés van. A világ legnagyobb gyorsétterem hálózata, mely naponta több tíz milliós tömegeket szolgál ki a világban, a bolíviai embert nem tudta levenni a lábáról. A gyorsétterem több mint 10 évig próbálkozott különböző kampányokkal, jellegzetes helyi ízeket is felhasznált, de hiába. Minden igyekezete ellenére sem tudott profitot termelni nyolc üzletében, ezért, fennállása során először kénytelen volt felszámolni üzlethálózatát 2011-ben az országban.

Egy filmes csapat dokumentumfilmet forgatott spanyol nyelven az étteremlánc bolíviai bukásáról „Miért ment Bolíviában csődbe a McDonald’s?” Szakácsokat, szociológusokat, tanárokat, és táplálkozási szakértőket kérdeztek meg, mi lehetett az oka, hogy a bolíviai ember bojkottálta az élelmiszerláncot. A válaszadók mind egyetértettek abban, hogy a bolíviai lakosságnak nincs ellenére a hamburger, vagy a sült krumpli, azonban a „fast food” taszította az embereket. Ez egy gyorséttermi szóhasználat, jelentése: könnyen, gyorsan, olcsón. A bolíviai ember pedig a minőségi ételt szereti, és ehhez idő kell. Nem hisz abban, hogy gyorsan egészséges, tápláló étel készülhet.

2012 decemberétől viszont a Coca-Cola sem árusít már az országban, a bolíviai kormány kiutasította a céget az országból és az embereket arra ösztönzik, hogy fogyasszák a Mocochincet, vagyis a helyi, barack ízű üdítőitalt, mely természetes alapanyagokból készül.

A McDonald’s és Coca-Cola bukása nem egyedi a globális élelmiszer-márkák történetében. Indiában a Kellogg’s bukott meg, mert erősebb volt a helyi kulturális érték, mint az „egészségesebb alternatíva”.

Forrás: GreenProfit.hu

bg71
info@emberiseg.hu